Niemiecki naukowiec Otto Schott odkrył, że dodanie tlenku boru do kompozycji szkła może wzmocnić i zwiększyć odporność szkła na szok termiczny. Nowa formuła stała się wielkim sukcesem i przyciągnęła uwagę W.C. Taylora (chemika pracującego dla amerykańskiej firmy Corning), który ją nabył i ulepszył. Do 1912 roku formuła Otto Schotta stała się bardziej „wytrzymałym” szkłem o nazwie Nonex.
Czy wiedziałeś? Szkło Nonex było używane w latarniach sygnalizacyjnych. Płatki śniegu, które opadając na żarówki, sprawiały, że gorące szkło pękało, dzięki nowej formule, bezpiecznie topiły się i spływały po żarówce z Nonexu.
Railroad lantern. Courtesy of the Corning Incorporated Department of Archives & Records Management, Corning, NY.
Bessie Littleton, żona Jessego Littletona, była inżynierem w Corning i wpłynęła na koncepcję marki Pyrex®.
Po przeprowadzeniu wielu testów, których rezultatem były potłuczone naczynia już po jednym użyciu w piekarniku, poprosiła męża o szklane próbki z laboratorium. Postanowiła upiec w nim ciasto Savoy. To był natychmiastowy sukces! Po przeprowadzeniu eksperymentów z różnego rodzaju przepisami (dania z ziemniakami, mięsne) jej sukces w końcu przekonał firmę Corning do rozpoczęcia produkcji naczyń kuchennych.
Jedyną rzeczą, której brakowało, była nazwa marki. Początkowo myślano o „Pyright”, gdyż pierwszą wykonaną próbką był talerz. Natychmiast jednak zmieniono zdanie i markę nazwano Pyrex®, tak aby rymowała się ze słowem Nonex.
Niedługo potem wielu reklamodawców chętnie promowało rewolucyjne szkło, które opierało się zarówno zimnym, jak i wysokim temperaturom. Większość amerykańskich gospodarstw domowych szybko wyposażyła się w przezroczyste naczynia owalne i brytfanki Pyrex®.
1916
Fabryka Pyrex® wyprodukowała pierwszą formę na ciasto (Bake & Enjoy)
Clovis i Léon Régent, dmuchacze szkła, stali się pionierami Pyrex® we Francji. W swojej fabryce szkła, która znajdowała się w Bagneaux-sur-Loing (okręg paryski), jako pierwsi stworzyli próbkę szkła żaroodpornego o wysokiej odporności. Te eksperymenty doprowadziły do powstania spółki Pyrex®, w której Saint-Gobain był głównym udziałowcem, a Corning zatrzymał 10% udziałów.
Kaniule, strzykawki, przyssawki, spluwaczki, zakraplacze itp. Opracowano zróżnicowaną gamę produktów higienicznych ze szkła Pyrex, odpornych na wrzącą wodę, płonący alkohol oraz inne środki chemiczne.
Stworzone w 1920 roku butelki do karmienia niemowląt Pyrex® szybko stały się rewolucyjnym wynalazkiem. Okazały się nie tylko niezawodne, ale także bardzo bezpieczne i higieniczne, co przekonało i uspokoiło młode matki. Fabryka w Bagneaux-sur-Loing została szybko przepełniona zbyt wieloma zamówieniami. Wprowadzenie półautomatycznej maszyny (do tej pory butelki dla niemowląt były dmuchane ręcznie) pomogło zwiększyć wydajność produkcji.
Pojawienie się energii elektrycznej zrewolucjonizowało sposób przygotowania potraw. Piece gazowo-elektryczne oraz węglowo-elektryczne były w pełnym rozkwicie. Naczynia do pieczenia Pyrex® były wtedy obecne w każdym domu.
Produkcja wyrobów szklanych była stopniowo redukowana w Bagneaux-sur-Loing, a fabryka w Chateauroux szybko stała się głównym zakładem produkcyjnym.
1975: Europejska premiera „Pyrex® Patisserie”, asortymentu do pieczenia obejmującego formy do ciast, tart, sufletów i ciasteczek, wałek do ciasta i dzbanek pomiarowy. Szkło hartowane Pyrex®, które nie zarysowuje się ani nie utlenia, miało wszystko, aby uzyskać przychylność entuzjastów pieczenia.
Wszystkie gospodarstwa domowe wyposażone są już w kuchenki mikrofalowe i zamrażarki. Marka Pyrex® wprowadza na rynek linię pojemników do przechowywania, które mogą być używane zarówno w zamrażarce, jak i piekarniku. Firma zaprojektowała naczynia o kubicznej formie, aby mogły się zmieścić w kuchence mikrofalowej i zwolnić miejsce w szafkach.
W tym czasie pojawiły się małe innowacje. Marka Pyrex® dodaje do swojej oferty nowe materiały: metal, ceramikę oraz inox. Marka chce zaprezentować ofertę wykraczającą poza hartowane szkło. Pojawia się szeroka oferta produktów przeznaczonych do użytku na kuchenkach, tj. garnki, rondle, patelnie i woki.
Pyrex® zdecydował się zmienić strategię, a rynki zagraniczne, które zwykle prowadzone były z Francji, rozpoczeły lokalną działalność - w Rosji (2008) i Europie Wschodniej (Ukraina i Polska 2012). W celu zwiększenia świadomości marki i jej obecności w tych krajach Pyrex® stworzył zespoły sprzedażowe, a następnie zespoły marketingowe.
Technika gotowania na parze, zatwierdzona przez szefów kuchni, wyróżnionych gwiazdką Michelin, zaczęła przyciągać entuzjastów gotowania. Coraz więcej kuchenek wyposażano w „funkcję gotowania na parze”, aby uzyskać o wiele zdrowszą, mniej tłustą alternatywę, która zachowuje naturalny kolor, składniki mineralne i witaminy w potrawach. Marka Pyrex® jest zatem jedyną, która jest w stanie zaproponować kosz do gotowania na parze w produkcji na dużą skalę.
Wprowadzona na rynek w 2017 r. etykieta „Origin France Garantie” (Gwarancja Francuskiej Produkcji) jest dziś wygrawerowana w duchu naszej marki. 82% badanych osób wie, co oznacza „Origin France Garantie”. Jest to jedyny certyfikat, który gwarantuje, że produkt został stworzony we Francji, ma większą wartość niż certyfikat „Made in France” (wyprodukowano we Francji), który nie jest tak często sprawdzany w urzędach celnych. Ważne było, aby ją zintegrować, gdyż ma ona duże znaczenie dla 84% francuskich obywateli.
Podążając za nowymi trendami, marka Pyrex® nieustannie wprowadza innowacje i odpowiada na potrzeby konsumentów. W 2018 roku tworzy unikalny, opatentowany produkt, który jest idealny do podgrzewania w kuchence mikrofalowej.
Czy usunąć wszystkie przedmioty z koszyka?